امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با «سراج 24»:

راهپیمایی اربعین نشانگر جهانی شدن مکتب عاشورا است/ نمایش وحدت در راهپیمایی اربعین

امام جمعه موقت اصفهان گفت: از جمله دستاوردهای راهپیمایی اربعین این است که امام حسین(ع) و مکتب عاشورا جهانی شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با سراج24  با بیان اینکه زیارت اربعین اختصاص به شیعه ندارد، عنوان کرد: در این همایش اهل سنتی که با تکفیریها و وهابیون در تضاد هستند، نیز حضور ملموسی دارند.

وی عنوان کرد: سال گذشته برخی از دوستان به من می گفتند که در راهپیمایی اربعین برخی مسیحیانی را دیدیم که با صلیب شرکت کرده بودند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: هیچ ملتی و هیچ امتی و حتی مسلمانان در مناسبت دیگری چنین راهپیمایی عظیمی را ندارند، لذا این راهپیمایی درسهای مهمی برای امت اسلامی و بشریت دارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بندگان خدا از هر ملتی که باشند، راه امام حسین(ع) را ادامه دهند از گمراهی دور می شوند.

حجت الاسلام رهبر افزود: این سیل جمعیت در رسانه ها را همه می بینند که با عشق فراوانی و همراه با خانواده پیاده روی می کنند، لذا درسهای بسیاری برای دنیا دارد.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: از جمله دستاوردهای این راهپیمایی این است که امام حسین(ع) و مکتب عاشورا جهانی شده است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیارت اربعین درس وحدت به امت اسلامی می دهد، گفت: پیروی از راه امام حسین(ع) موجب وحدت است و رهایی از ظلم و استکبار تنها در گرو پیمودن راه ایشان است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مظلومیت شیعیان در جهان به شیعیان نیجریه پرداخت و گفت: این شیعیان مورد هجمه تکفیریها قرار گرفته اند، زیرا فرهنگ تشیع است که مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم را نشان می دهد.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به مفتیان خود فروخته سعودی گفت: در حقیقت این کشور را باید آل یهود دانست؛ در برابر حرکت اربعین این افراد تحرکات ضد اسلامی از خود نشان می دهد و در واقع یزیدان زمان هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک حرکت سیاسی است، گفت: شاید در این راهپیمایی شعار سیاسی سرداده نشود، اما در درون خود شعارهای سیاسی فراوانی در برابر ظالمان دارد.

اخبار مرتبط

تجارت مرزی در ایام اربعین نباید قطع شود

نخستین جلسه ستاد اربعین تشکیل شد